Pazarlama Planı Oluşturma
Nasıl Yapılır ?

Pazarlama Planı Oluşturma

Her yıl ekibinizin pazarlama stratejisine sıkı bir göz atıyor musunuz?

Malısın. Yıllık pazarlama planı, şirketinizin iş hedeflerini değiştirebilir Ekibinizin kampanyalarının, hedeflerinin ve büyümesinin yönünü belirleyen üst düzey bir plan olarak düşünün.

Bir olmadan işler karışabilir – ve bir yıl boyunca karşılaşacağınız projeler bir işe alım ve dış kaynak kullanımı için güvence kuruludur.

Sektörünüze ve pazarlama ekibinizin hedeflerine bağlı olarak, ihtiyaç duymadan pazarlama planında farklılıklar oldu. Planınızı hazırlıyoruzmakmak için planınıza nelerin dahil edilmesi gerekiyor ve boşlukları boşaltıyoruz, birkaç farklı planlama şablonuunu bir araya getirdik.

Başlangıç ​​olarak, üst düzey bir pazarlama planının içindeki neler varsa bir göz atalım.

Pazarlama Planı Öğeleri

Pazarlama pazarında, bulunduğunuz şehirde, pazarlarda (B2C) veya başka yerlerde (B2B) satış yapıp yapmadığınızı ve dijital varlığınızın ne kadar büyük olduğunu düşündüğümüz için olabilir. Orada birlikte, burada onu etkin pazarlama planının içerdiği altı unsur vardır:

İş Özeti

Bir pazarlama planında, İş Özetiniz tam olarak göründüğü vardır: kuruluşun bir özeti. Bu, merkezin içindeki tasarımı ve görev tanımını içerir – hepsi de bir bütün olarak işleştirilir.

Pazarlama planınızın İşletme Özeti, aynı zamanda giden, güçlü yönlerini, zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini gösteren bir SWOT analizi içerir. İşletmenizin SWOT analizine hazır olun; çoğunu, bir sonraki birkaç pazarlama planı unsurunu nasıl doldurabilirim.

İş Girişimleri

Bir pazarlama planının iş girişimleri, bölümünüzün çeşitli hedeflerini bölümlere ayırmanızı yardımcı olur. Normalde bir iş planında bulacağınız büyük resmi şirket tanıtımlarını dahil etmemeye dikkat edin. Pazarlama planınızın bu bölümü, pazarlamaya özel projesi özetlemelidir. Ayrıca bu projelerin hedeflerini ve bu hedeflerin nasıl ölçüleceğini de açıklayacaksınız.

Hedef Pazar

Bazı temel pazar araştırmalarını burada yürütüyor. Şirketiniz zaten önce bir pazar araştırması yapıyorsa, pazarlama planınız bu sayfada bir arayabilir ve daha kolay olabilir.

Sonuçta, pazarlama planınız bu kararsız, sattıştığınız sektör, rakiplerinizin analizini ve alıcı personelinizi tanımlamanızı yardımcı olacak. Bir alıcı persona, yaş, yer, iş unvanı ve kişisel sorunlar gibi özelliklere odaklanmak ideal müşterinizin yarı kurgusal bir tanımıdır.

Piyasa Stratejisi

Pazar Stratejiniz, şirketinizin pazara nasıl yönlendirileceğini açıklamak için Hedef Pazar bölümünüzdeki bilgileri içerir. İşletmeniz, alıcı personelinize rakiplerinizin teklifi daha önce teklif etmediği için için ne önerecek?

Tam pazarlama bir pazarlama planında, bu bölüm “yedi pazarlama Ps’i”. Bu Ps’ler ürün, fiyat, yer, tanıtım, insanlar, süreç ve fiziksel kanıtlıyor. (İndirebilir ücretsiz pazarlama planı şablonumuzdaki bu yedi alt bileşen hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.)

Bütçe

Pazarlama planınızın Bütçe hazır, ürününüzün fiyatı veya diğer şirket finansalları ile karıştırmayın. Bütçeniz, pazarin pazarlama ekibi, komşu unsurlarda bulunanlar listesi ve hedefleri takip etmeleri için ne kadar para tahsis etmek açıklar.

Harcayacağınız harcamaya göre ayırmayı düşünmelisiniz. Örnek pazarlama kampanyası, bir pazarlama ajansını, pazarlama yazılımını, ücretli promosyonları ve etkinlikleri (evinde yapacak ve / veya katılacağınız için).

Pazarlama Kanalları

Son olarak, pazarlama planınız pazarlama kanallarınızda bir içerecektir. Şirketimizde bir yerde açık bir pazarlama alanı kurulması, bir pazarlama alanı olması, alıcıların eğitilmesi, hedef odaklı ve markanızın farkındalığı yayan içeriği yayınlayacağınız hakkında.

Sosyal medyada yayınlar istersen (veya yayınlandığı sırada), bunun hakkında konuşulacak yer burasıdır. Bir işletme sayfasını hangi sosyal ağlarda istediğinizi seçin, bu sosyal ağı ne kullanacağınızı ve bu ağdaki başarınızı nasıl ölçeceğinizi seçin. Bu bölümün amacının bir kısmı, onlardan biri dış pazarlamada bir pazar içi, bu kanalların işi büyütmek için hizmet edeceğiz ispatlamaktır.

Kapsamlılı sosyal medya özellikleri ile ilgili işlemler, merkezde ayrı ayrı bir sosyal medya planı şablonuunda, sosyal teknolojilerini geliştirmeyi safra düşünebilirler.

 

NOT: Yıl boyunca pazarlama planınızı oluşturmanın en iyi yolu, ilk önce hızlı kazançlar ile başlamaktır; bu şekilde daha hızlı hedeflere girebilir ve daha zorlu hedeflere ulaşmaya ve daha karmaşık projeler üstlenmeye başlayabilirsiniz.

Yorum Yok

    Yorum Bırak