İş Hedefleri 6 Adımda Nasıl Belirlenir ?

İş Hedefleri 6 Adımda Nasıl Belirlenir ?

Aralık 5, 2019 0 Yazar: Rafet İşler

Hedefleri nasıl “seçersiniz”?

Hedefleri sorduğun için mutluyum. Hedefler, hedeflerimizde duydukları bir şeydir ve önemli olan ve başarının neye benzediğine zemin hazırlayan bir şirkette son derece olduğu.

Bölümünüzü yönetmenin en erken günlerinden itibaren veya herhangi bir girişim başlatılıyor, isteğinize ulaşmak etmek için kurumsal hedefler koyarsınız. Hedef belirleme doğal ve planlama kavramı. Ancak ulaşılabilir, gerçekçi ve ilham verici hedefler koymak sihrin geldiği yerde.

Hedefler gelişmek üzere. CTO arkadaşlarımdan birinin dediği gibi “Her gün daha akıllıca uyanma hakkım saklıdır. Dün söylediğim her şey yanlış olabilir ve öyleyse değiştiririm.

Ama nereden başlayalım?

Onun zaman şu soruyla başlıyorum: “Neyi hedefliyorum?” Ve sonra doğal takip: “Bunu başarırsak, fark eder mi?”

Koyduğunu görüyorum, ancak bar o kadar düşük ki, şirket hedeflenmiş  kaderi  elde edemiyor. (Bu senaryo dahil olan herkes için ilham verici değildir.) Buna karşılık, çubuk çok yüksekse ve ekip başarının uygun olmasını bekliyorsa, gerçekten hedeflere yönelik olmalı.

Ben bir mükemmeliyetçiyim, bu yüzden istediklerimizde istediklerinizi başarmak istiyorum, ama aynı zamanda başarmak için şaşırtıcı ve zorlayıcı hedefler istiyorum. Her bir hedefi çivilemek ve sıradanlığı hedeftan çok daha yüksek hedef almanın ve mükemmelliğe ulaşmanın daha iyi olmasını öğrendim.

Bu, hedefler koyma ve elde etme rehberiniz yardımcı olmak için kullanacağınız altı adımlı bir işlem:

  1. Takımın nerede olduğunu düşünüyorum. Yüksek performanslı bir ekip mi? Ne kadar yüksek performans? Nasıl çalışır? 

  2. Hedeflerinize düşünüyorumtan gurur duyarım  Ne şaşırtıcı düşünüyorum?

  3. Şirketinde bir adım geri. Çok cesur hedeflerin takımı korkutabilir anlayın. Henüz yüksek performansa sahip olmayan takımlar agresif hedeflere ulaşamayacaklarını düşüneceklerdir. Hedefler menzil dışına çıktığında, bir şeyler yapıyorsunuz için istediğimizi duyuyoruz satın alma veya taahhüt alamazsınız.

  4. Hedefleri yeniden adlandır. Benim için kabul edilebilir olan ve takım için anlamlı olan ne olabilir? Buradaki sihirli karışıma bakın – biraz acı veren (agresif ve ilham verici) ancak aynı zamanda gerçekçi (başarılabilir) bir hedef. Gelecek çeyrek dönemdeki taahhütleri yerine, dokuzuncu aylığına çıkardı. İnsanların 90 günde çıldırdığını öğrendim, ancak dokuz ay boyunca daha agresif hedefler koymaya istekli olduklarını öğrendim. Yeterince zaman, insanlar her şeyi yapabileceklerini yapıyor. Ayrıca hedeflemeyi yaklaşma ve yaklaşma konusunda ödüllendiren mekanizmalarınızı çalışıyorum. Tasarımı, eBay’de, ürün yol haritasının% 80’ini zamanında,% 100 kalite ile teslim edilir olsaydık, bu bir galibiyetti ve zamanını% 100’e ulaşırsak, başarılı yüksek hedefleme oldu.

  5. Bu yeniden değerlendirilen hedefleri ve takıma bir plan ekleyin. Bu hakkı yaptıysanız, takım hala hedefi agresif ama aynı zamanda ulaşılabilir bulacaktır. 2000-2001 yılları arasında eBay’de neredeyse yarım milyar gelir elde etti ve CEO’su Meg Whitman’ın 2005 yılına kadar 3 milyar dolara ulaşmamızı istediğini söyledi. Başlangıçta bir plan göremedik, ama bunu yapmanın bir yolunu bulduk ve herkes gemiye geldi.

  6. Hedeflerinize karşı neler yapıyorsunuz kontrol edin. Bu “belirle ve unut” değil. İzleme, ölçme ve düzeltme ile ilgili. Bir hedefi özlüyorsanız, onaylayın, nedenini anlamaya çalışın ve daha iyi olmasını taahhüt edin. Unutmayın, ilk çeyrekte kaldıysanız, oynamak için hala dörtte üçünüz var. Tabii ki daha sonra doğru ders almak için çok daha fazla.

Bir takım bu süreç kullandıklarını ve başarılı bir şekilde hedeflerini birleştirdiklerini ve bazılarını değiştirerekden geçtikten sonra sürekli olarak agresif hedeflere ulaşmaya başlar. Ve sonra daha da inanılmaz bir şey ortaya çıkıyor: beklentilerimin ötesinde agresif hedefler koydular  Hiç bir şey, onu geri çevirmek zorunda olduğumdan daha fazla sevmiyorum. Fakat onu şey bir süreç ve bir planla başlar.