İçerik Pazarlamacıları İçin "Neden" ?
Ne - Nedir ?

İçerik Pazarlamacıları İçin “Neden” ?

İçerik pazarlamacısının sorabileceği en güçlü sorulardan biri “Neden?” Dir.

İçerik pazarlaması geçerli ve etkili bir pazarlama şekli olarak tanınmaya başlamıştı, bu yüzden bir blog başlattık ve birkaç gönderi ve müşteri hikayesi yayınladık.

Patronum (CEO) ara sıra yüzünde kocaman bir gülümsemeyle masama gider ve genellikle belirli bir ürün hakkında bir blog yazısı için parlak bir fikir olduğunu açıklar . Ve her seferinde sandalyemde dönüp ona bakıp, “Tamam, ama neden?”

Genellikle oldukça hızlı gülümsemeyi bıraktı.

Yanıtlar genellikle “İyi satıyor” veya “Daha önce hiç yazmadık” ve hatta bazen sadece “Pekala, neden olmasın?” Satırları boyuncaydı. Tahmin edebileceğiniz gibi, bir yazı yazmak için büyük nedenler değil, Bu yüzden genellikle onun fikirlerini takip etmedim.

Ona meydan okudum çünkü cesaretini kırmak istediğim için değil, içeriğimizin anlam ifade etmesini istedim .

“Neden” in Gücü

On yıl sonra, “neden” in o kadar güçlü olduğunu düşündüğümüz Animalz’deyim, içerik yöneticilerimizin müşterileri için tek bir kelime yazmadan önce cevapladığı sorulardan biri.

Yazdığımız her makale için yeni belgeler oluşturulmasını otomatikleştirmek için Airtable ve Zapier kullanıyoruz. Her belge, çok önemli “neden?” Dahil olmak üzere bir dizi soru içerir.

  1. Bu makalenin hedef kitlesi kim?
  2. Bu makale yenilendi mi? Cevabınız evet ise,bağlantı orijinal makaleye.
  3. Bu makale bir anahtar kelime için yazılmış mı?
  4. Hangi anahtar kelime için optimize edilmiştir ve anahtar kelime hacmi nedir
  5. Hangi nesnel boyut boyunca, o anahtar kelime için şu anda en üst sıradaki içerikten daha iyidir?
  6. Bu makale neden insanların sosyal medyada paylaşacakları bir şey?
  7. Bu makale neden var? / Amaç nedir?
  8. İnsanların bu makalede ne yapmasına yardımcı olacaksınız ve nasıl?

Bu küçük ama güçlü iş akışı otomasyonu, yazmaya başlamadan önce “neden” i düşünmek zorunda kalmamızı sağlar. Hatta yanıtlarımızı belgenin üst kısmına sabitliyoruz, böylece parçayı dışarı çıkarırken yönlendirmeye yardımcı olmaya devam ediyorlar.

Bu sorular bizi hem yazar olarak hem de müşterilerimizin başarısını derinden önemseyen insanlar olarak her bir parça hakkında eleştirel düşünmemizi sağlıyor. Bu sorular araştırma yapmamızı, müşterilerimizden daha fazla girdi talep etmemizi ve söndürücü koşulları göz önünde bulundurmamızı sağlıyor.

Kendinize En Az Dört Kez “Neden” diye Sorun

Bir parça hakkındaki varsayımlarıma meydan okumak için “neden” sorusunu kullanıyorum. Bir fikir ilk allıkta harika görünebilir , ancak sadece biraz daha derinlemesine inceledikten sonra içerik için yılın yanlış zamanının tamamen farkında olduğumu anlayabilirim. Ya da belki o kadar çok kez yapıldı ki düşüncelerimi yığına eklemenin bir anlamı yok. Ya da belki doğru konu ama yanlış açı .

Eğer gerçekten bir fikri incelemek istersem, aşağıdaki dört soruyu alıp kendimi olabildiğince tamamen cevaplamaya zorlarım.

Birincisi, bunun neden var olması gerekiyor?

  • Bu içerik ne yapacak? Okuyucuları eğitiyor musunuz? Bir ürün mü satıyorsunuz? Bir hikaye anlatmak? Değişim hayatları?
  • Aynı çizgiler üzerinde başka bir şey zaten var mı? Eğer öyleyse, girişiminizi nasıl daha iyi hale getireceksiniz?
  • Kitlenizin kim olduğunu biliyor musunuz?
  • Kitlenizin sonunda ne yapmasını istiyorsunuz? Eylem çağrısı nedir?

Daha sonra neden bu parçayı okuyan var?

  • Bunu potansiyel bir okuyucu için çekici kılacak ne olacak? Başlık? İçerik? Web sitesini yayınlayan?
  • Kitleniz bu konuyla bile ilgileniyor mu? Buna ihtiyaç duyduklarını ifade ettiler mi, bu konuda sorular sordular mı veya arıyorlar mı?

Üçüncüsü, neden bu konu?

  • Konu yeterince derin mi yoksa potansiyel olarak çok mu geniş? Yeni başlayanlar ve “nihai” kılavuzlar ölümle sonuçlandı; konunuzun belirli bir yönüne veya kafa karıştırıcı bir alanına biraz daha odaklanabilir misiniz?
  • Yoksa çok mu derin? Potansiyel olarak okuyucuları (veya anlamlı bir miktarını) çekmek çok fazla niş olabilir mi?
  • Markanıza ve ne yapmaya çalıştığınıza makul bir şekilde bağlanan mı? Ayakkabı satıyorsanız, hayvanat bahçesi hayvanları değil, muhtemelen ayakkabılar hakkında yazacaksınız.

Ve son olarak, neden şimdi?

  • Mevsimsellik meselesi mi? Bunu daha alakalı hale getiren bir tatil veya etkinlik var mı?
  • Konuyla ilgilenen bir artış oldu mu?
  • Bu içerik yakın zamanda yayınladığınız (veya yayınlamayı planladığınız) başka bir şeye iyi uyuyor mu?
  • Gönderi yeni veya gelecek bir ürün sürümü, güncellenmiş özellik veya kendisine dikkat çekmeyi gerektiren başka bir eklenti ile bağlanıyor mu?
  • Sıranızdaki diğer parçalara göre öncelikli mi?

“Neden” Bir Ceza Değil – Bir Süreç İyileştirmesi

Kendinize tekrar tekrar “neden” diye sorduğunuzda akılda tutulması gereken en önemli şey, bunun sizi incitmek veya üzmek anlamına gelmemesidir. Eşit olmayan fikirler bulmanız için kendinizi kötü hissetmeniz gerekmez.

Bu alıştırma, potansiyel bir blog gönderisiyle ilgili bazı sorunları ortaya çıkarıyorsa, çöp kutusuna atmayın. Hassaslaştırın.

Ölümüne hazır fikirlerinize oturun ve “Tamam, bu konuya başka nasıl bakabilirim?” Deyin. Sahnelerinizi belirsiz, tanımsız izleyicilerle alın ve “Aslında bunu kim öğrenmek ister ve yaratabilir miyim? onlar için bir şey mi? ”

Fikirleriniz çamurlu hissediyorsa – ve benimki sık sık yapıyorsa – mümkün olan her yönü açıklayan ve kitlenizi tanımlayana ve hareket halindeyken uykunuzdaki perdeyi okuyabileceğinize kadar kendinize sorular sormaya devam edin.

Bu bunu ilk birkaç kez acı hissedersiniz, ancak bu sürecin dışında bir katil fikir edinmek kez anlayacaksınız aynen soru “neden” gerçekten ne kadar güçlü.

You Might Also Like...

Yorum Yok

    Yorum Bırak