Beyin Performansı
Nasıl Yapılır ?

Beyninizi Daha İyi Performans Gösterecek Şekilde Eğitmenin 3 Yolu

Yaşam, yüksek basınçlı durumlarla doludur. Fakat beyninize bu senaryolarda daha iyi performans göstermesini öğretebilirsiniz

Muhtemelen, işyerinde sizi baskı altına sokan bir durum var. Bir müşteriye sunum yapıyor olabilir. Büyük bir satış için hassas bir müzakere içerebilir. Büyük bir rapor için son tarih belirdiğinde bunu hissedebilirsiniz.

Her ne ise, bu şey mideni sıkar, avuç içi terletir ve beynin dağınık hisseder. Birdenbire en iyi şekilde çalışıyormuş gibi hissetmiyorsunuz. Bu tür yüksek basınçlı durumları ele aldığınızda kendinizi daha iyi hale getirmek için ne yapabilirsiniz ?

Baskının ne olduğunu anlayarak, kökünde başlamanız gerekir. Baskı için iki büyük faktör var ve bunlar tahmin edilebilir sonuçlara yol açıyor. Laboratuvarımdan yapılan bir araştırma baskının yaptığı tek şeyin sizi dünyada yanlış olabilecek her şeye odaklanmak olduğunu gösteriyor. Zihniyetiniz etrafınızdaki tüm potansiyel iyi şeylerden problemlere doğru kayıyor.

Sian Beilock ve meslektaşları tarafından yapılan çalışmalar, yüksek düzeyde performans gösterme arzusunun beyinde iki önemli etkisi olduğuna işaret ediyor. Birincisi, bir anda aklınızda tutabileceğiniz ( çalışma belleği olarak adlandırılan şeyi azaltan ), zihinsel olarak başarabileceğiniz şeyin karmaşıklığını sınırlayabilen bilgi miktarını sınırlamasıdır.

Ek olarak, baskı kendi performansınıza dikkat etmenize yol açabilir. Bu izleme özellikle vücut hareketleri yapmak veya cümleler oluşturmak gibi normalde yaptığınız şeylere dikkat etmeye başladığınızda özellikle zordur.

Buna bakıldığında, baskıyla daha iyi baş edebilmek için yapabileceğiniz üç şey var:

ÖDÜLLERİNİ YÖNET

Dikkat odağınızın baskı altında daralmasının bir nedeni, dünyanızın çoğunun olumlu şeyler etrafında yapılandırılmış olmasıdır. Dolayısıyla, bir tehdit olduğunu hissettiğiniz zaman, dünya sizin motivasyon durumunuz için kötü bir eşleşme gibi görünüyor.

Laboratuvarımdaki birçok araştırma , çevrede kazanılan ödüllerle bir kişinin genel motivasyon durumu arasında bir eşleşme olduğunda insanların daha yaratıcı olduğunu ortaya koyuyor. Yani, genel olarak bazı olumlu sonuçlara odaklandığınızda, dünyanızda küçük potansiyel kayıplardan ziyade küçük ödüller olduğunda daha yaratıcısınızdır. Ancak, genel olarak olumsuz bir sonuca odaklandığınızda (baskı altındayken), dünyanızda küçük ödüller olduğundan daha az kayıp olduğunda daha yaratıcısınızdır.

Bunu uygulamaya koymak için, bir görevi tamamlamak için kayıplardan kaçınmaya çalıştığınız bir sistem kurmaya çalışın. İşte bunu yapmanın basit bir yolu: Hoşunuza giden bir şey (bir muamele veya belki de 1 $ fatura yığını) yığını. Görevinizde başarılı olursanız tüm yığını alırsınız. Ancak, hedefinize ulaşmakla ilgili olmayan bir şey yaptığınızda (yarın bitirmek zorunda olduğunuz bir rapor yazmak yerine e-postayı kontrol etmek demek) yığından bir şey alın.

Bu strateji yalnızca sizi görevde tutmanıza yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda düşündüğünüz şekilde sizi biraz daha yaratıcı ve geniş bir hale getirecektir.

PRATİK YAP, PRATİK YAP, PRATİK YAP

Performans baskısı hoş değildir ve hoş olmayan şeylerden kaçınmak için kaybolursunuz. Sık sık zor işleri son ana kadar yerine getirmeniz şaşırtıcı olmamalıdır. Sonuç olarak, basıncın etkisini hazırlıksız hale getirebilirsiniz.

Bunun yerine, Sian Beilock’un çalışması, yapmak zorunda kaldığınızda karşılaşacağınız baskının olduğu durumlarda pratik yapmanın daha iyi olduğunu göstermektedir. Bu şekilde, düşük performansın sizi kötü etkilemeyeceği bir durumda baskının etkisine alışırsınız.

Örneğin, kamuya açık konuşmayı stresli bulursanız, görüşmelerinizi yapın. Öncelikle, konuşma yapmak zorunda olmadan önce kelimelerin orada olduğundan emin olmak için boş bir konferans salonunun duvarına gidin. Ardından, konuşmayı bir grup meslektaş için tekrar verin, böylece konuşmayı insanların önünde yapma deneyimini yaşarsınız. Ancak o zaman konuşmayı gerçekten vermelisin.

Ayrıca, gruplarla başka konuşmalar yapmak için bahaneler bulun, böylece insanların önünde çok fazla zaman geçirirsiniz. Zamanla, yüksek basınçlı durumlarda bu uygulamanın gelecekteki baskının etkisini azalttığını göreceksiniz. Sizi strese sokan şeyden zevk aldığınızı bile görebilirsiniz.

DOĞRU ŞEYLERE ODAKLAN

Uygulama yaparken, baskı altında olduğunuzda ne düşüneceğinizi de uygulamalısınız. Performans baskısı, kendi performansınızın unsurlarına dikkat etmenize neden olduğu için, baskı yaşarken üretken bir şey hakkında düşünmek için kendinizi eğitmek istersiniz.

Diyelim ki görüşmeleri baskı dolu buldunuz. Konuşma şeklinize, sesinizin tonuna ve hatta el hareketlerinize dikkat etmeye başlayacaksınız. Bunların hiçbiri daha başarılı bir şekilde pazarlık etmenize yardımcı olmayacak, çünkü performansınızın bu yönlerine açıkça dikkat etmediğiniz zaman, en akıcı şekilde konuşmanız ve en doğal şekilde hareket etmeniz muhtemeldir.

Bunun yerine, becerilerinizi geliştirmek için meslektaşlarınızla alay görüşmeleri yapın. Bunu yaptığınızda, görüşmeyi yazdığınız en önemli unsurların bulunduğu bir sayfa önünüzde tutun. Uygulama seanslarınız sırasında, bu listeye sıkça bakmak için çaba gösterin. Bu şekilde, gerçek bir müzakere durumundayken, aklınız, konuşma şeklinizin (değil) yönünden ziyade müzakerenin mevcut durumunu (üretken olacak) izlemeye doğal olarak sürüklenecektir.

Yorum Yok

    Yorum Bırak