Sosyal Medya Arkadaslığı
Ne - Nedir ?

Arkadaşlarının Senden Daha İyi Hayatları Varmış Gibi Gözüküyor

Hiç şükrederek başkalarının daha çok minnettar oldu mu? Facebook ya da Instagram yayınınızı kontrol edin: Arkadaşlarınız daha iyi restoranlarda yemek yiyebilir, daha egzotik tatiller yiyebilir ve daha başarılı çocuklara sahip olabilir. Hatta sevimli hayvanlar safra var!

Emin olun, bu bir dostluk paradoksu olarak bilinen sosyal ağların bir özel ilânıyla bir ilüzyondur. İlk olarak sosyolog  Scott Feld  tarafından formüle edilen paradokslar,  “arkadaşlarınızın ortalamada sizden daha popüler olduğunu” yapıyor. Bu özellik, bir yanılsama özelliği için diğer sosyal ağların özellikleri ile bağlıir.

Arkadaşlık paradoksunun anlamı şudur: Size arkadaşlarınızın kim olduğunu sorarsam ve onlarla tanıştım, genel olarak onları sizden sosyal olarak daha iyi bağlantı kurardım. Tabii ki, ister istisnai derecede kaba bir insansanız, paradoks sizin için geçerli olmaz. Ancak çoğumuz için bekletilmesi muhtemeldir.

Bu paradoks herhangi bir sosyal ağda görünse de, hep yaygındır. Bir  çalışma  , Twitter’da% 98’inin kendisinden daha fazla takipçisi olan hesaplara abone oldu.

ARKADAŞLIK MATEMATİĞİ

Tuhaf gelse de, dostluk paradoksunun basit bir matematiksel açıklaması vardır.

Her insanın sosyal arkadaş çevresi farklıdır. 100.000’den fazla kişiyi barındıran Bir çoğumuzunda arkadaşlarımız var  , o zaman adres defterinde Chase Manhattan Bank’ın CEO’su  David Rockefeller  gibi iyi bağlı   insanlar var!

Sosyal medyada, Justin Bieber gibi ünlülerin 100 milyondan fazla takipçisi olabilir. Arkadaşlarınızın ortalama popülaritesini artıran, bu küçük köprülü insanlar grubudur – orada arkadaşınız olan, sosyal çevrenizin bir parçası olan insanlar.

Bu, dostluk paradoksunun kalbindeki matematiksel çifttir. Sadece Justin Bieber gibi üyelerin olağanüstü popülaritesi, bağlı kişilerin herkesin ortalama popülaritesini çarpıtmakla kalmaz, aynı zamanda onun gibi insanlar nadir olsa da olsa doğadaki çevrede çevrler.

Ve arkadaşlık paradoksu sadece matematiksel bir merak değil. Trendleri tahmin etmek ve hastalıkları izlemek için kullanılabilir uygulamalara sahiptir. Araştırmacılar, popüler olmadan önce Twitter’daki trend konularını tahmin etmek ve  kavrama salgınlarını  erken aşamalarında tespit etmek ve hastalıkları araştırmak için etkili teknolojiler kullanıyor.

İşte bu nasıl işe yarayabilir: orada, yalnızca beş doz Ebola aşısı olan bir Afrika köyüne geleceği düşünün. En iyi strateji, orada ilk beş kişiyi aşılamak değil, arkadaşlarına kim olduklarını sormak ve bu beş arkadaşa aşı olmaktır. Bunu yaparsanız, daha geniş bir sosyal çevreleri olanlardan birini seçerek ve bu konuda hastalanmaları için daha fazla sayıda kişiselleştirebiliyorsunuz. Arkadaşların aşılanması, Ebola’nın yayını durdurmada, bir sosyal ağın çevresiyle birlikte ve diğerlerine bağlı olmayan rastgele bağlanarak aşılamaktan daha etkili olacak.

POPÜLER MİSİN

Fazlası var. Dikkat çekici bir şekilde, dostluk paradoksunun daha güçlü bir versiyonu, deliliğe göre:  Arkadaşlarınız çoğunun sizden daha fazla arkadaşı vardı  . İçine girmesine izin verin. Artık sıra dışı popüler bir arkadaşın arkadaşınızın ortalama popülaritesini bekliyorum.

Bunun anlamı, arkadaşlarınızın temelluğunun sizden sosyal olarak daha iyi bağlantıda olduğu. Devam et ve kendin için dene. Twitter’daki onu bir arkadaşın haline getirmek ve kaç takipçilere sahip olmak ve kaç hesap izlemek olduklarını görün. Bahse varım kişte rakam seninkinden büyük.

Yine de yabancı olan bu paradokslar, sadece popülerlik için değil, sosyal medyayı kullanma, kaliteli restoranlarda yemek yeme veya egzotik tatil yapma gibi diğer özellikler için. Somut bir örnek olarak, bir ekip Twitter’da ne sıklıkta güncelleme gönderdiğini düşünün.

Daha fazla durum güncellemesi yayınlandığı doğrudur. Ayrıca, takipçilerimizi alıyor, sizden daha yeni ve farklı bilgiler alıyor. Ve takip etmeye çalıştığını, feed’inizde gördüklerinizden daha uzağa yayılan virüslerden daha fazla bilgi alıyor.

BİLDİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜN ŞEY DOĞRU OLMAYABİLİR

Dostluk paradoksunun bu daha Güçlü version,  Bir Ağda Bir bütün, Olarak nadir Görülen Bir özelliğin birçok sosyal çevrede ortak göründüğü  “  majority yanılsamasına  ” yol açabilir  Genel olarak, birkaç yerde kızıllar oluyor hayal edin, ancak  oteldeki insanın  arkadaşlarının çoğunun kızıl saçlı olmuş  anlaşılıyor  Tutunması gereken “kızıl saçların ortak” olduğu yanılsamasının alması gereken tek şey, bir çok hiper olduğu yerde kızıllaşmış olması.

Çoğunluk yanılsaması, arkadaşlarınızın neden daha heyecan verici bir şeyler yapması gerektiğini açıkladı: sosyal olarak daha fazla bağlı olan insanlar  , sosyal medyada gördüklerimizi ve öğrendiklerimizi orantısız şekilde yapıyoruz   . Bu, ergenlerin neden  üniversite kampüslerinde tıklanırcasına içki içme zayıflığı  ve bazı durumlarda konuların  Twitter’da gerçekte olduğundan  daha popüler göründüğünü  açıklamaya yardımcı oluyor  .

Uzakta yanılsama, başkalarının hayatlarına dair algınızı bozabilir. Sosyal olarak birbirimizden daha iyi, daha iyi bağlanmış olan insanlar, Michelin’deki restoranlarda yemek veya Bora Bora’da tatil yapmak gibi. Aynı zamanda  sosyal medyada daha aktifler  ve hayatlarının Instagram’da görülme olasılığıları daha fazla ve bu şeylerin ne kadar yaygın olduğu konusundaki algılarımızı çarpıtıyorlar. Yanılsamayı hafifletmenin iyi bir yolu, arkadaşlarınızla karşılaştırmayı bırakıp sahip olduklarınız için şükretmeniz gerekir.

Yorum Yok

    Yorum Bırak